Färdiga funktioner

Arbetet går framåt. Jag är nöjd det jag hittills åstadkommit. 

Mailscriptet är 100% klart. När jag skrev förra inlägget så glömde jag vissa detaljer jag inte hade åtgärdat. Det jag inte hade ordnat var bland annat att mailen skickades ut från en “111464@binero.se”-mail, och inte ifrån den mailen jag ville att det skulle skickas ifrån. Nu skickas alla bekräftelsemail från “noreply@domännamnet.se”. Mailfunktionen är också skapad med vissa kontroller. Skulle dessa kontroller ej gå igenom, så som att mailservern eller liknande skulle ligga ner, så kommer mailet inte att skickas och en felkod med information visas istället för användaren. Detta för att det aldrig skall bli något missförstånd med utskicken. Jag har haft en diskussion med Jennie hur hon tycker att systemet är uppbyggt och hon är mycket nöjd. I adminsystemet så har administratörerna också möjligheten att se de fem senaste mailen listad direkt på sidan, då all information är sparad i databasen.

Flikar med Sociala mediér och gallerier är också ordnat. Det var en sak som saknades efter träffen jag hade med Jennie. 

SEO-optimeringen skall jag idag köra igång med. Det är en sak som jag ännu inte jobbat utifrån, då jag inte haft så goda kunskaper inom området. För att maximera Jennies möjligheter att ranka bra på Google och liknande sökmotorer så är detta en viktig del. 

Mycket har annars börjat kommit på plats med själva utvecklingen. Onsdagen den 6e Mars är en preliminär releasedag som vi har satt. Det målet känns fortfarande rimligt, så länge inte SEO-optimeringen tar längre tid än väntat. 

Vad jag annars tänkt börja med är projektrapporten, som jag vid sidan av utvecklingen tänkt att börja med, då jag fått höra att det är något som tar väldigt mycket tid. 

Leave a Reply

