HTML-arbete, uppladdning på server och uppdatering inför jularbete.

Den senaste tiden har jag arbetat med html-kod på sidan. Jag har arbetat med att få klart så mycket som möjligt av Kontaktdelen, partners och “about”-delen. Jag har lite kvar att finslipa, men grunden är i stort sätt klar på den. 

Utvecklingen av mail-scriptet skall jag nu ta mig an. Jag har testat det förut lokalt på 192.168.26.54 men då fungerade det inte på grund av någon php-inställning. Nu har jag tänkt att jag skall ge ett utdrag till Jennie och då har jag också tänkt att visa mailfunktionen. Jag lägger därför ut den på “http://kund.fildirekt.se/jenniepersson” som är min egna domän. Där utvecklar jag mailscriptet och går sedan igenom sidan tillsammans med henne för att få en utvärdering. 

Nästa steg är att jag skall gå tillbaka till photoshop och undersöka ifall jag skall använda en inbäddad WordPress-blogg eller ifall jag skall utveckla en helt egen från grunden. Jag skall också skissa på en portfolio-del och kolla på webben ifall jag kan hitta något användarvänligt där.

Sedan mitt senaste inlägg så anser jag att jag jobbat på bra. Jag kommer under lovet att försöka fortsätta utveckla så mycket som möjligt, då jag anser att jag har mycket arbete att lägga ned för att få ett bra resultat på detta. Den största utmaningen är att få till blogg-delen och att den då blir av hög kvalité. 

Administratörsdelen på sidan avvaktar jag lite med. Det anser jag är mindre viktigt i dagsläget.

Leave a Reply

