Jobb från Lektion 26/11

Har idag jobbat vidare med html-delen till sidan. Har gjort klart allt utom bloggdelen till sidan i Photoshop. Just nu är ingen CSS-fil kopplad till sidan, vilket jag vill ha. Just nu ligger style-taggar temporärt i tabeller och taggar, vilket skall fixas till nästa lektion då jag skall ha en genomgång med Tobbe.

 

Sidan är också just nu alldeles i för stor storlek. Detta skall jag också gå igenom nästa lektion. Efter nästa lektion skall jag då ha bra koll på hur jag skall gå vidare och efter den veckan hoppas jag på att kunna ha en färdig ställd html-del för contact, about, partners samt en påbörjad portfolio-del.

Jag kommer att ta kontakt med Jennie för att ge henne ett utdrag när jag har något att visa när hemsidan ligger mot min server. Jag kommer att utveckla lokalt på maskinen, men sedan skall jag installera en webbserver där jag skall visa mina projekt jag gör åt kunder.

Leave a Reply

